~ Universul Amintirilor ~ Suzi Mirea

19 decembrie 2018

CIOARĂ, CIOARĂ CE-AI ÎN CLONŢ?




       

Cioară, cioară ce-ai în clonţ?
... sui la soare aşa glonţ –!
... cra şi cra printre copaci,
... ce-ţi mai place să nu taci?!

Cioară, cioară ce-ai în clonţ?
... sui la lună aşa glonţ – !
... singură şi făr’ de soţ ...
... te-ai crezut aşa cu moţ?!

Plecat-ai pe lună plină ...
Calea să-ţi fie lină ... şi –  
Cu drag şi dor de o lumină,
Lăsai şi pe soţ în urmă ...

Cioară, cioară stai p-un nor!
... odihna să-ţi fie cu spor ...
... la următorul popas ... cu,
... gândul la lună să-ţi fi rămas!

Cioară, cioară eşti pe lună!
Unde-ţi este a ta grădină?
... stoluri, stoluri, de lilieci,
... parcă-ţi vine-acum să pleci!

Nici pe trandafir la poartă,
Să te mângâie c-o artă ...
... din catifeaua-i fină ... văzui tu,
... la o lampă cu lumină ...

... un greiere să fi avut ...
La lună să nu te uiţi pierdut,
... pe muzică de conifer ...
... o veveriţă să stea lejer ...




Cioară, cioară eşti pe lună?!
... aici vremea nu-i prea bună!
... nu tu floare, nici copaci ...
... nici cu apa nu te-mpaci ...

... ai crezut în lumea bună ...
... în poveşti de la fântână ...
... cum că viaţa-i mai senină,
... cu plecarea ta pe lună ...

... acum doru ţi se lasă ...
... din minte ca o ceaţă ...
... gaia ta e mai frumoasă,
... plecat-ai dus din a ta casă,

... să colinzi lumea din jur ...
... un concendiu "superjur" ...
... şi cu penele vâlvoi ... ai,
... rămas cu ce e-n doi ...

... două aripi sfârtecate ...
... fără pene doar ce-s plate,
... şi nici moţul de pe frunte,
... s-a pierdut pe vârf de munte.

... tot pe deal şi pe câmpii ...
... ţi-e un gând să tot revii ...
... doar o pană să-ţi fi rămas,
... ai fi luat-o iar la pas ...

Uite-o cioară păcălită!
... de un struţ povestită,
... cum părăsi pământul,
... pe un gând, ca vântul.

Cra, cra, nu m-aude nimenea!
... şi pe flori de fulg de nea,
... să cobor eu chiar aş vrea,
... pe pământ, e casa mea ...

...câţi ani voi sta? ... câte pene voi aduna? ... vai de viaţa mea ... aşa de bine îmi era ... pe pajiştea de catifea ... din trandafir uşor ... cu parfum de amor ... şi cu soţul la pridvor ... bând apă din ulcior ... acum, chiar nu-i uşor! ... chiar mă trece un fior! ... la vremea pustie ... pe această lună vie ... am fost îndemnat ... şi de viaţa alungat ... eu, şi doar eu trag ... şi mă simt ca un soldat ... pe câmpul de luptă ... golaş şi fără nurcă ... de-aş mai trăi o dată ... această aventură înfoliată ... cu argint decorată ... de la lună încurcată ... pe fuior trasă ... îmi rupsei şi-o coapsă ... acum, mai du-te-acasă! ... m-aş trezi cu-n ton pe masă ... şi cu-o nucă aleasă ... vise de pasăre măiastră ... nu oricine-i aleasă ... la un popas pe lună ... să rătăceşti în a ta aventură ... Cra, Cra, Cra ...


"superjur" - lb. malteză


Vol de Poezii - AMINTIRI - SUZI MIREA


Niciun comentariu: